Kattegatruten udvider til maj sin kapacitet mellem Aarhus og Kalundborg markant, når selskabet indsætter hurtigfærgen Dolphin Jet med plads til 238 biler og 774 passagerer. Færgen

supplerer Kattegatrutens eksisterende kombifærge, som rederiet har drevet med succes på ruten siden september 2011.

Attraktivt alternativ

Hurtigfærgen kommer til at have en overfartstid på 1 time og 30 minutter. Med en direkte og mindre belastet vejforbindelse mellem Kalundborg og København resulterer det i en samlet rejsetid mellem Aarhus og hovedstaden på 2 timer og 45 minutter. Sammen med veltilrettelagte afgangstider skal det gøre overfarten til et attraktivt alternativ for erhvervsfolk, der skal krydse Kattegat eller Storebælt fra både den jyske og sjællandske side.

»Antallet af erhvervsrejsende med møder i hovedstaden og i vækstområderne i Østjylland betyder stigende trafik på tværs af Danmark. Det har skabt et behov i markedet for flere pladser til passagerer med ud- og hjemrejse samme dag. Med vores afgangstider og en attraktiv samlet rejsetid mellem Aarhus og hovedstadsregionen tror vi på, at hurtigfærgen bliver et konkurrencedygtigt alternativ til de eksisterende forbindelser mellem landsdelene«, forklarer Operations Manager Birte Dettmers fra Kattegatruten, der er en del af rederikoncernen FRS Group.

Dolphin Jet har desuden såkaldt ’drive through’, der sikrer nem og hurtig ind- og udkørsel for både personbiler, lastbiler, busser og campingvogne, som færgen også har plads til.

Moderne faciliteter for alle

I tillæg til gruppen af erhvervsrejsende ser Kattegatruten også et potentiale i flere private rejsende, der ønsker en tiltrængt pause på vejen mellem landsdelene. Derfor er Dolphin Jet indrettet i forskellige zoner, der tilbyder noget for enhver type af passagerer.

»Dolphin Jet er et af de største og måske det smukkeste af alle skibe i FRS-koncernen. Færgen kommer nyrenoveret til Danmark og er ombygget til danske forhold med en lang række moderne faciliteter, der skal sikre en komfortabel rejse. Det betyder blandt andet et bredt udvalg af mad og forskellige zoner som en business lounge, et børneområde med biograf og legeplads samt en stillezone, hvor gæsterne kan nyde overfarten med panoramaudsigt til havet«, fortæller Birte Dettmers.

Dolphin Jet har tidligere sejlet på Lake Ontario i Nordamerika og senest på FRS Groups linje mellem Tarifa i Spanien og Tanger i Marokko.

Naturligt hjemmemarked

Bag Kattegatruten står den tyske rederikoncern FRS Group med hovedsæde i Flensburg direkte ved den dansk/tyske grænse. FRS er blandt Europas førende internationale færgespecialister med rutesejlads flere steder i verden. Koncernen ser udvidelsen af Kattegatruten som et vigtigt led i en strategi, der skal udbygge rederiets position i Danmark.

»Strategien blev for alvor sat i værk med overtagelsen af fragtruten mellem Aarhus og Kalundborg i efteråret 2011. Siden da er driften forløbet som forventet, og vi er nu klar til at tage næste skridt, som er udvidelsen med hurtigfærgen på Kattegatruten«, fortæller direktør Ulrik Ortiz Rasmussen fra FRS Group.Ud over Kattegatruten har FSR Group siden 1979 drevet sejlads i dansk farvand på ruten mellem Rømø og den tyske ø Sild.

Kattegatruten udvider til maj sin kapacitet mellem Aarhus og Kalundborg markant, når selskabet indsætter hurtigfærgen Dolphin Jet med plads til 238 biler og 774 passagerer. Færgen

supplerer Kattegatrutens eksisterende kombifærge, som rederiet har drevet med succes på ruten siden september 2011.

Attraktivt alternativ

Hurtigfærgen kommer til at have en overfartstid på 1 time og 30 minutter. Med en direkte og mindre belastet vejforbindelse mellem Kalundborg og København resulterer det i en samlet rejsetid mellem Aarhus og hovedstaden på 2 timer og 45 minutter. Sammen med veltilrettelagte afgangstider skal det gøre overfarten til et attraktivt alternativ for erhvervsfolk, der skal krydse Kattegat eller Storebælt fra både den jyske og sjællandske side.

»Antallet af erhvervsrejsende med møder i hovedstaden og i vækstområderne i Østjylland betyder stigende trafik på tværs af Danmark. Det har skabt et behov i markedet for flere pladser til passagerer med ud- og hjemrejse samme dag. Med vores afgangstider og en attraktiv samlet rejsetid mellem Aarhus og hovedstadsregionen tror vi på, at hurtigfærgen bliver et konkurrencedygtigt alternativ til de eksisterende forbindelser mellem landsdelene«, forklarer Operations Manager Birte Dettmers fra Kattegatruten, der er en del af rederikoncernen FRS Group.

Dolphin Jet har desuden såkaldt ’drive through’, der sikrer nem og hurtig ind- og udkørsel for både personbiler, lastbiler, busser og campingvogne, som færgen også har plads til.

Moderne faciliteter for alle

I tillæg til gruppen af erhvervsrejsende ser Kattegatruten også et potentiale i flere private rejsende, der ønsker en tiltrængt pause på vejen mellem landsdelene. Derfor er Dolphin Jet indrettet i forskellige zoner, der tilbyder noget for enhver type af passagerer.

»Dolphin Jet er et af de største og måske det smukkeste af alle skibe i FRS-koncernen. Færgen kommer nyrenoveret til Danmark og er ombygget til danske forhold med en lang række moderne faciliteter, der skal sikre en komfortabel rejse. Det betyder blandt andet et bredt udvalg af mad og forskellige zoner som en business lounge, et børneområde med biograf og legeplads samt en stillezone, hvor gæsterne kan nyde overfarten med panoramaudsigt til havet«, fortæller Birte Dettmers.

Dolphin Jet har tidligere sejlet på Lake Ontario i Nordamerika og senest på FRS Groups linje mellem Tarifa i Spanien og Tanger i Marokko.

Naturligt hjemmemarked

Bag Kattegatruten står den tyske rederikoncern FRS Group med hovedsæde i Flensburg direkte ved den dansk/tyske grænse. FRS er blandt Europas førende internationale færgespecialister med rutesejlads flere steder i verden. Koncernen ser udvidelsen af Kattegatruten som et vigtigt led i en strategi, der skal udbygge rederiets position i Danmark.

»Strategien blev for alvor sat i værk med overtagelsen af fragtruten mellem Aarhus og Kalundborg i efteråret 2011. Siden da er driften forløbet som forventet, og vi er nu klar til at tage næste skridt, som er udvidelsen med hurtigfærgen på Kattegatruten«, fortæller direktør Ulrik Ortiz Rasmussen fra FRS Group.Ud over Kattegatruten har FSR Group siden 1979 drevet sejlads i dansk farvand på ruten mellem Rømø og den tyske ø Sild.