BUTIKSOMBYGNING: Igennem de seneste uger har Sportmaster gennemgået en større forvandling. Nye placeringer af varegrupper, større overskuelighed for kunden og nye tidssvarende farver er tre af de største ændringer.

Rent visuelt fremstår de ombyggede lokaler større og mere enkle, med luft i de forskellige afdelinger, men det umiddelbare førstehåndsindtryk snyder en smule.

- Rent faktisk er butikkens kvadratmeter krøbet en smule i forbindelse med ombygningen. Vi har valgt at placere løbeafdelingen som det store blikfang i bagenden af butikken, men for at få plads til flere sko på lageret har vi faktisk rykket bagvæggen en smule ind i butikken, fortæller daglig leder, Lasse Hansen.

Inspiration fra dagligvarebranchen

Løbeafdelingen er den division hos Sportmaster, der har størst salgsmæssig fremgang, og derfor har det naturligvis også været helt naturligt at give denne afdeling størst opmærksomhed i forbindelse med ombygningen.

- Skoene er en visuel udsmykning i sig selv, og det er da ingen hemmelighed, at vi med denne placering går supermarkederne i bedene. Her finder man også de mest basale og bedst sælgende varer strategisk placeret, så man på sin vej kan blive inspireret af butikkens øvrige udvalg. Det er et koncept, der virker så hvorfor ikke benytte sig af det, forklarer Lasse Hansen.

Udover den øgede fokus på løbeafdelingen har butikken også fået et større udvalg indenfor vinterbeklædning. Blandt andet der kommet flere nyheder fra for eksempel Canada Goose.

- Vi glæder os over de mange positive tilkendegivelser vi har fået fra vores kunder oven på ombygningen. Vi er selv voldsomt glade for resultatet, men det er naturligvis altid spændende, hvordan kunderne reagerer, slutter Lasse Hansen.